logo

Strona główna » Aktualności » Moda jak z bajki

Moda jak z bajki

W tym roku mikołajki na łódzkich ulicach, w parkach i na skwerach są wyjątkowe. Dzieje się tak za sprawą wspólnej akcji Galerii Łódzkiej i Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi, którzy postanowili ubrać w czapki i szaliki wszystkie bajkowe pomniki, przedstawiające postacie z seriali dla dzieci           i filmów Studia Małych Form Filmowych Se-ma-for. Ten nietypowy pomysł to prezent mikołajkowy dla łódzkich bohaterów bajkowego szlaku. Akcja ubierania pomników odbyła się w czwartek, 4 grudnia o godzinie 12.00, czyli tuż przed mikołajkami.

Galeria Łódzka od samego początku aktywnie działa na rzecz miasta. Wspólna inicjatywa z Urzędem Miasta, aby ubrać pomniki w modne akcesoria to świetny pomysł na promocję bajkowego i filmowego dziedzictwa Łodzi. Ponadto akcje z ubieraniem pomników to popularny trend street artu na całym świecie, a nasze miasto wydaje się być idealnym miejscem dla tego typu inicjatyw. Bruksela przystraja swojego Manneken pis, Sztokholm Żelaznego Chłopca, a Nowy York byka przed budynkiem giełdy. Czas na Łódź” - mówi dyrektor Galerii Łódzkiej Pani Beata Stefańska.

Akcja „Bajkowa moda w stylu Galerii Łódzkiej” to także kontynuacja promocji młodych łódzkich artystów. Tym razem do współpracy zaproszona została Agata Raböse, projektantka marki Rabose Workshop, Flokett i CUCS, która ręcznie wykonała szaliki i czapki dla małych bohaterów. Warto dodać, że włóczki użyte do bajkowych ubiorów, zostały wyprodukowane w lokalnej firmie, jednej z nielicznych, które utrzymały się na rynku tekstylnym. O modową stronę projektu zadbała stylistka Galerii Łódzkiej – Anna Mikulska.

Biuro Promocji Urzędu Miasta Łodzi jest otwarte na nieszablonowe pomysły, dlatego akcja zaproponowana przez Galerię Łódzką od razu przypadła nam do gustu. Przed naszym biurem stoi popularny Miś Uszatek  i chętnie zobaczymy jak będzie prezentował się z czapką i szalikiem w zimowej aurze. Mamy nadzieję, że ten nietypowy sposób aranżacji przestrzeni miejskiej ociepli wizerunek naszego miasta w szary, zimowy czas” - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi.

Akcji ubierania bajkowych bohaterów towarzyszył konkurs Galerii Łódzkiej. Każdy chętny będzie mógł zrobić zdjęcie ubranego w szalik i czapkę bajkowego bohatera (zdjęcie konkursowe musi zostać oznaczone #galerialodzkabajkowa).

Zapraszamy do przejścia szlakiem bajkowych bohaterów, którzy są nie tylko ciepło przygotowani na zimę, ale i ubrani w modne stylizacje. Małe formy już ćwiczą pozy, by jak najlepiej wypaść przed obiektywem odwiedzających je łodzian.

Opublikował: admin

logotypy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.